Fotbollsuppdraget

22 08 2014

Mitt uppdrag började i våras under vårterminen 2014. Jag fick ett uppdrag av min processledare att få försöka fixa en fotbollsplan till skolan och jag tackade ja till uppdraget. Jag tycker att det saknas en fotbollsplan eftersom att vi har en skola med idrottsprofil. Då borde ju vi faktiskt ha en fotbollsplan. För att lära mig nya saker och för att träffa nya människor, tog jag kontakt med Lerums kommun. Jag hoppas på att få hjälpa till med att skapa något nytt för Röselidsskolan i Gråbo. Brevet jag skrev, kom till sektorchefen Elisabeth Westin och hon sökte upp mig i förra veckan. Hon hade missförstått vilken plats som fotbollsplanen önskas ligga. Hon tyckte att det leker många barn just där, men då svarade jag att det inte gör det. Elisabeth ska kontakta någon man, som kan mer om detta med fotbollsplaner.  I detta uppdrag fick jag lära mig att mäta ut kvadratmeter och att göra en ritning. Jag hoppas fortfarande på att det som jag har kämpat för kommer bli verklighet.

Med vänliga hälsningar Olivia i 3B

Åtgärder

Information

7 responses

22 08 2014
Mathias (Linus pappa)

Fantastisk bra initiativ!!!

29 08 2014
Olivia N

Tack så mycket!

24 08 2014
sargam1117

Det hoppas jag också Olivia! Tack för ditt arbete med detta!

29 08 2014
Olivia N

Det var inget! jag tycker att vi ska ha en fotbollsplan!

25 08 2014
Marcela (Elliott och Elicias mamma)

Vilken superbra idé, och lycka till med ditt projekt! Fortsätt kämpa för det du tror på.

29 08 2014
Olivia N

tack så mycket! och det ska jag göra.

19 09 2014
Mathias Englund

Kanon!
Hoppas du lyckas, den behövs.

//Mathias Englund

Kommentera

