Om skelett och muskler

15 11 2013

Vi jobbar nu med temat Kroppen. Jag har forskat om skelett och muskler. Jag är nu färdig med det. Jag har lärt mig att skelettet bygger upp sig, när det har skett en skada. Skelettet håller upp kroppen. Det skyddar också organen som finns inuti. Musklerna sitter fast i skelettet. Man kan säga att muskler och skelett samarbetar. Igår, den 14 november,  redovisade jag tillsammans med min grupp.  Jag tycker att redovisningen gick bra.

Skrivet av Elias D

Åtgärder

Information

Kommentera

