Varför plus och minus?

25 10 2013

20131025-112159.jpg

I tisdags den 22/10 hade jag matte och jag undrade varför det stod plus och minus i rubriken istället för addition och subtraktion. Därför ringde jag till läromedelsförfattaren som gör matteboken Safari. Jag fick numret av Ragnar, som jobbar på Skolverket i Stockholm. Han var på besök här på Röselidsskolan den här dagen. Jag fick prata med Ann, som hade gjort boken. Svaret jag fick av henne, var att de tänkte att det kunde vara svårt att för de yngre att förstå svåra ord. Det var därför de bestämde att 1:ans och 2:ans mattebok skulle ha orden plus och minus. Text gjord av Olivia

Denna bok har vi

 

Åtgärder

Information

Kommentera

