Vår skolsköterska

22 01 2013

IMG_7485

Vi har intervjuat Anette Johansson, som är skolsköterska på vår skola.

Vilka dagar jobbar du på Röselidsskolan?
Alla dagar utom måndagar.

Varför började du jobba som skolsköterska?
Jag tycker att det är roligt att arbeta med barn. Jag vill hjälpa barn att må så bra som möjligt.

Vad är det svåraste med att vara skolsyster?
Att hinna hjälpa alla barn så att de mår så bra som möjligt.

Hur länge har du jobbat som skolsyster?
Jag har jobbat som det i 8 år.

Har du arbetat med något annat än som skolsköterska?
Ja, jag har arbetat med handikappade barn. Och jag har jobbat i flera år med motorcyklar.

Vi vill tillägga att du är en bra skolsyster!
Skrivet av Sandra och Malin

Åtgärder

Information

One response

8 02 2013
Karin B

Att Anette tidigare hade jobbat med motorcyklar hade jag ingen aning om! Vilka trevliga frågor ni ställde!

Kommentera

