Intervju med rektor Lennart

7 09 2012

 

Frida intervjuar

Vad gör du helst när du är ledig???
Jag gillar mest att vara med mina vänner och att vara ute och arbeta i trädgården.

Hur många elever går på Röselidsskolan???
335 går på denna skolan.

Om du inte jobbade som rektor på någon skola vad skulle du vilja jobba som då???
Då hade jag velat vara ambulanssjukvårdare i helikopter.

Vad gör du helst när du ska vara i Actionparken???
Jag tycker väldigt mycket om att vara vid den cykeln som är där och frisbeegolf.

När fyller du år???
Jag fyller år den 3 mars.

Har du några barn???
Jag har två barn en kille som heter Anton och en tjej som heter Maja.

Om du skulle åka utomlands vart skulle du vilja åka då???
Jag har aldrig varit i Sydamerika. Det är ganska lång flygresa men jag skulle ändå vilja åka dit.

Om du åkte till Liseberg vad skulle du åka då för attraktion???
Jag gillar inte sånt som snurrar runt, men att åka upp och ner är inga problem så jag gillar Balder väldigt mycket.

Althea intervjuar

Håller du på med någon sport eller så?
Jag tränar (motionerar) på Friskis och svettis.

Vad är din favoritfärg?
Grön är en väldigt fin färg.

Vad är din favoritmat?
Jag gillar olika rätter vid olika årstider t.ex. som sill vid midsommar och julkorv vid jul.

Varför ville du börja jobba som rektor?
Jag jobbade som idrottslärare i 15 år, men tillslut ville jag göra något annat och sökte till att få bli rektor.

Om du hade vunnit 1 000 000 kr på lotto vad skulle du göra med alla  pengarna då?
Jag skulle köpa en ny båt.

Har du något (några) husdjur?
Ja,vi har 2 katter som heter Skrållan och Busan.

Om du fick starta en chokladfabrik, vad skulle den heta då?
Hmm… Pralinfabriken!

Hur många anställda är det här på Röselid?
44 tror jag.

Vilken stad (by) har du växt upp i?
Alingsås.

Åtgärder

Information

2 responses

8 09 2012
Karin B

Vilken trevlig intervju ni fick med Lennart! Så många frågor ni ställde!

10 10 2012
Emilio

Bra frågor och många frågor ni ställde till Lennart! och väldig fina bilder.
=] Av Emilio

Kommentera

